Przedszkole montessori Ursynów – I love montessori2013-11-24T23:06:07+01:00

przedszkole montessoriprzedszkole Montessori

Montessori jest edukacyjnym podejście wypracowane przez włoski lekarz i pedagog Marii Montessori i charakteryzuje się naciskiem na niezależność, wolność w granicach i szacunek dla naturalnego dziecka psychologicznego rozwoju, fizycznej i społecznej. przedszkole montessori
Chociaż istnieje szereg praktyk pod nazwą „Montessori”, Stowarzyszenie Montessori Internationale AMI i amerykański Montessori Society AMS cytują te elementy jako istotne:

  • Mieszane klasach wiekowych, klasach dla dzieci w wieku 2½ lub 3 do 6 lat starych zdecydowanie najczęstszym
  • Wybór Student z działalności w określonym zakresie opcji
  • Nieprzerwanie bloki czasu pracy, najlepiej trzy godziny
  • Konstruktywistyczne lub modelu „odkrycie”, gdzie studenci uczą się pojęć z pracy z materiałami, a nie nauczania bezpośredniego
  • Specjalistyczne materiały edukacyjne opracowane przez Montessori i jej współpracowników
  • Swoboda przemieszczania się w klasie
  • Nauczyciel Montessori przeszkoleni Ponadto, w wielu szkołach Montessori projektuje swoje programy w odniesieniu do modelu Montessori rozwoju człowieka od swoich opublikowanych utworów i użyć pedagogiki , lekcje i materiały wprowadzone w kształceniu nauczycieli pochodzących z kursów przedstawionych przez Montessori podczas jej życia.
maria montessori - twórca metody

maria montessori – twórca metody

Oto nasze przedszkole montessori.

Cytaty marii montessori

Nasze przedszkole montessori to ekologiczne miejsce gdzie dzieci jedzą i rozwijają sie zdrowo. Długo przebywaja na podwórku w naszym wielkim i zielonym specjalnie dla nich przygotowanym ogrodzie.

 

 

 

 

 

 

Teoria Montessori

Maria Montessori Theory

Zasady te to: Niepodległości, Obserwacja, Po Dziecko, Korygowanie Dziecko, przygotowanego otoczenia i chłonny umysł. Jest w tych pojęć możemy znaleźć uzasadnienie, dlaczego rzeczy są takie, w środowisku Montessori. Są to cele i przekonania, że Maria Montessori utrzymywane w odniesieniu do edukacji dzieci.

1. Niezależność

„Nigdy nie pomóc dziecku z zadaniem, w którym czuje się on może odnieść sukces.” – Maria Montessori.

To jest zawsze celem Montessori edukacji w klasach, aby dziecko niezależny i być w stanie robić rzeczy dla siebie. Osiąga się to poprzez zapewnienie dzieciom możliwości. Możliwości poruszania się, ubrać się, aby wybrać to, co chcą robić, a do pomocy dorosłych z zadaniami. Kiedy dzieci są w stanie robić rzeczy dla siebie jest wzrost ich własnej wiary, pewności siebie i własnej wartości, że mogą one prowadzić przez całe życie.

2. Obserwacja

Obserwacja, czy oglądanie dziecka jest dla rodziców, łatwe do zrobienia. Możemy spędzić wiele godzin tylko oglądanie dzieci i zobaczyć, jak cieszą się, badając ich środowiska. Był to prosty sposób na to, jak Maria Montessori  dowiedział się o dzieci i rozwinął swoje teorie na temat rozwoju dziecka. Zauważyła, że bez uprzedzeń pomógł jej opracowania materiałów, że dzieci potrzebne i byli zainteresowani. Obserwacja jest również sposób dorośli mogą nauczyć się o tym, co dziecko potrzebuje to.

Na przykład, jeśli dziecko zaczyna walić w obiektach, oznacza to, że ma potrzebę tej aktywności ruchowej brutto, więc dać mu bęben. Jeśli dzieci pchają rzeczy po całym pokoju, a oni muszą chodzić, ale nie mogą zrobić sami jeszcze, pomóc im i dać im wagon do pchania. W ten sposób uwaga może pomóc stworzyć harmonię, spełnienie aktualnych potrzeb dziecka.

3. Po dziecka

Śledź dziecko, będą one pokazać, co trzeba zrobić, to, czego potrzebują, aby rozwinąć w sobie i jakim obszarze muszą być zakwestionowane w. Celem tych dzieci, którzy wytrwali w swojej pracy z obiektem z pewnością nie jest „nauczyć „; są rysowane do niego przez potrzeb ich życia wewnętrznego, które muszą być uznane i opracowane przez jego środek. „-  Maria Montessori .

Z tego, co obserwujemy z działań dzieci, należy je w tym, co trzeba zrobić. Jeśli chcą się wspinać, dać im możliwość wspinania się w bezpieczny sposób, nie bądź nadopiekuńczy. Po dziecka oznacza również bycie nie dyrektywa, nie mów im, co robić przez cały czas. Daj dziecku swobodę wyboru, co chce lub musi zrobić i działać na własną rękę.

Nie mów im, co mają robić, ale raczej przedstawić je z wyborów z różnych materiałów / zabawek.Ponadto, odsuń się i obserwować dziecko, co robi, nie ma potrzeby interwencji przez cały czas, dopóki nie stała się bardzo destrukcyjne i o zranić siebie lub innych. Wiedząc, kiedy interweniować jest umiejętnością, rodzice nauczą się, jak poznać swoje dziecko, jak i rodzice ustawić limity dla dziecka.

4. Korygowanie dziecka

Dzieci popełniają błędy. Mogą rozlać coś, spadek jedzenie nieumyślnie i tak dalej. Nie ma potrzeby, aby podnosić głos w sytuacjach takich jak te. Zamiast spokojnie uznać błąd „no już rozlane wody …, dlaczego nie mamy szmatkę i przetrzyj ją.” To jest okazja, aby poprosić dziecko, aby zrobić jakieś ważne prace praktyczne z tobą. Przekonasz się, że dzieci nie lubi sprzątać, jak widzą go jako coś, co dorośli. Nie ma potrzeby, aby zwrócić uwagę na błąd rażąco dziecka, nie ma sposobu, aby je zrealizować.

Na przykład, za pomocą szmatki szelkach dziecko, które jest nauczenie się pić ze szklanki dowie się, że jeśli on wskazówki szkła nieco zbyt wcześnie, woda wyleje się na niego, a on to czuje. Jeśli mispronounce słowa, nie ma potrzeby ich usuwania, ale raczej, słowo prawidłowo. Poprawianie dzieci może spowodować ich się bać próbować coś w strachu co kolejny błąd.

Dzieci będą popełniać błędy i musimy nauczyć je w ładny sposób. Dając swobodę dzieci i wyboru, wspierając je w ich wyboru, upewniając się, że są one bezpieczne, karmienie ich umysły pytające w sposób, który mogą zrozumieć i obserwując ich potrzeby i spełniające te mogą być kluczem do pomocy dzieciom w pełni rozwinąć swój potencjał.

5. Przygotowane środowisko

„Nauczyciela pierwszym obowiązkiem jest pilnować środowiska, a to ma pierwszeństwo przed całą resztą. To oddziaływanie jest pośredni, ale chyba go dobrze zrobione nie będzie skuteczne i trwałe rezultaty, dowolnego rodzaju, fizycznego, intelektualnego i duchowego. „- Maria Montessori .

Przygotowane środowisko jest ważną częścią Montessori. To jest link dziecko uczyć się od dorosłych.Pokoje są dzieci dobierane z  działalności powołanych  do sukcesu i pozwalają swobodę przemieszczania się i wyboru. Środowisko musi być bezpieczne dla dzieci do odkrywania swobodnie.Środowisko ma być gotowy i piękne dla dzieci, więc zaprasza ich do pracy.

Montessori odnosi się do pracy jako działalność dziecko robi lub co wiele osób może wywołać grę. Ona nazywa tę pracę, ponieważ to właśnie przez to, że tworzą się i nie jest to tylko gra. Ich gra jest ich praca i są one nadal ciesząc się. Rola dorosłego to jest budowa środowiska, w których będą się uczyć. Rozwój dziecka  jest więc zależny od środowiska ona lub on jest, a środowisko to obejmuje także rodziców.

6. chłonny umysł

Montessori zaobserwować, jak dzieci nauczył się języka bez nikogo ich nauczania. Wywołało to jej pomysł na „umysłu chłonnym”. Dzieci w wieku trzech lat, nie muszą mieć lekcje w celu uczenia się, po prostu wchłonąć wszystko, co w środowisku doświadczając go, będąc jego częścią. Jest zatem ważne, aby utworzyć środowisko jest dobry, przyjemny i pozytywną ponieważ to właśnie dziecko absorbuje czy wybierze on, czy nie.

Język dorosłych jest, że dziecko będzie łatwo podnieść. Uważaj na to, co mówisz wokół nich. Nawet jeśli myślisz, że nie słucha, bo nie może być w stanie wyrazić się jeszcze, kiedy można będzie nie chcesz, przysięgając na ciebie. To z tego powodu, że nie należy próbować powiedzieć „Nie” dla dziecka. Nie chcemy im mówiąc: „Nie” dla nas niegrzecznie. Zamiast tego, możemy powiedzieć „stop”, gdy chcemy powiedzieć dzieciom, że to, co robią jest złe.

Przejdź do góry